Kamrás Ria - A negatív tapasztalatokból is lehet tanulni, sőt!

Néhány napja kérdezték tőlem, hogyan teszem a helyére a negatív tapasztalatokat. Nos, az a rossz hírem van, hogy még a legpozitívabb emberek is kerülhetnek olyan helyzetbe, amikor egyszerűen csak túl kell élni a dolgokat.

Nemrég engem is „hátba szúrt” egy ember, akinek az élet különböző területein sokat segítettem. Egyik ismerősömnek fogalmaztam utána úgy, hogy lényegében meghalt a lelkem egy darabja. Ezt nyilván nehéz megélni, de én hiszek abban, hogy az ilyen tettek mindig következményekkel járnak és nem múlnak el nyomtalanul. Az élet úgyis megtanít minket arra, mi a helyes és mi nem. De akkor mégis mit tehetünk egy ilyen helyzetben?

Egyrészt én is csinálhatom azt, hogy innentől kezdve senkivel sem állok szóba, senkinek sem segítek, nem adok energiát. Ezzel csak az a baj, hogy teljes egészében meghasonulnék önmagammal, ha ezt tenném. Elvégre nincs az az ember, aki miatt hajlandó lennék egy gonosz, negatív, mindenkiben kétkedő személlyé válni. Nyilván idő, amíg az ember megrázza magát és föláll egy ilyen helyzetből, de én ezeket mindig egyfajta tanításnak fogom fel. Ezáltal is több, más vagyok. Leegyszerűsítve fogalmazhatnék úgy is: ne akarjunk adni annak, aki nem akar kapni. De ha ezt átfordítjuk, akkor máris azt kapjuk: annak adjunk, aki erre befogadó. Mit is jelent ez?

Kattints IDE és olvasd el a teljes bejegyzést!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kamrás Ria – Fejleszd magad személyes SWOT-elemzés segítségével!

Kamrás Ria - Nőktől nőknek: Jessica Cox

Kamrás Ria - Nőktől nőknek: Sheryl Sandberg